Dużym marzeniem wielu właścicieli samochodów jest posiadanie garażu, w jakim samochód ten można by było trzymać. O tym jakie to jest wygodne najlepiej wiedzą ludzie, którzy przez pół zimy muszą skrobać szyby, odśnieżać i ogrzewać wnętrze, żeby dało się w ogóle jechać.
O ile osoby mieszkające w blokach wielkiego wyboru nie mają, bo tak naprawdę na osiedlach garaży jest raczej niewiele, to mieszkając w domku jednorodzinnym możliwości ma się znacznie więcej, bo po prostu można jakiś garaż wybudować. Jeśli się planuje tego typu inwestycję do dyspozycji się ma albo odmianę blaszaną albo murowaną. Oba te rozwiązania będą miały swoje zalety i wady, dlatego też należy zastanowić się porządnie zanim się ostatecznie zdecyduje.
Garaże murowane są dużo bardziej wygodne w użyciu od metalowych, da się w nich zainstalować ogrzewanie, więc zimą nie tylko można w nich wykonywać jakieś naprawy i różne prace, ale nie będzie problemów z uruchomieniem samochodu. Oprócz tego robiąc szerszy garaż zaplanować można w nim najróżniejsze półki i szafki na przechowywanie różnych przedmiotów (zobacz na Wawsystem).
Autor: JDH Rosewater
Źródło: http://www.flickr.com
Lecz dużą wadą murowanych garaży będzie ich cena. Na ich postawienie przeznaczyć jednak trzeba przynajmniej trzydzieści tysięcy złotych, szczególnie jeśli się będzie chciało zastosować jakieś ciekawsze pomysły, na przykład bramy garażowe uchylne z pilotem. Trzeba się również liczyć z tym, że samo postawienie garażu może chwilę trwać.
Masz ochotę poznać kolejne obfite w informacje artykuły? Jeżeli tak, to zobacz ofertę na witrynie (https://logrivet.pl/), która na pewno zawiera wartościowe dane.
Zupełnie inaczej kształtują się ceny garaży metalowych. Tu wersję podstawową kupić można już za parę tysięcy złotych, a jeżeli znajdzie się garaż używany to jeszcze taniej.
Bardzo szybki i prosty jest również montaż. Producent garaży zaleca, aby miejsce, na którym będzie stała konstrukcja było w odpowiedni sposób wzmocnione. Mogą to być na przykład nieduże fundamenty, lecz można także zastosować grube betonowe elementy wkopane w ziemię. Jeśli wybierze się tę drugą opcję, to cały garaż można postawić nawet przez jedno przedpołudnie. Jeżeli miałby on stać dłużej, to warto jeszcze pomyśleć o zrobieniu wylewki na podłodze, wówczas korzystanie z niego na pewno będzie dużo wygodniejsze.